Split-challenge / Spagat-utmaning

image

  1.  Start with standing straight, feet close to each other. Tighten your stomach, find a focus in the floor. Move over your wieght to one leg. Lift the other leg behind you at the same time as you slowly bend your hip forward.
  2. Bend your knee, reach back and grab your leg.
  3. Bend over more in your hip at the same time as you move your leg up. Stretch your other arm out for more balance.
  4. To advance , straighten your leg as much as you can and come up in a standing split.

  1. Stå med fötterna tätt ihop. Spänn magen och hitta ett fokus i golvet. Flytta över vikten till ena benet. Lyft det andra benet rakt bakåt och böj fram lite i höften.
  2. Böj på knäet, sträck bak armen och ta tag i benet vid vaden.
  3. Böj fram mer i höften och rör benet uppåt. Sträck ut armen för balans.
  4. För att avancera, sträck på benet så mycket du kan och kom upp i stående split.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s